divendres, 24 d’octubre de 2014

Experimental/Radical/Visual: Gareth Davis + Apartment House a la Fundació Tàpies


Programa

25/10/2014 21.30 Fundació Tàpies, Barcelona


Elliott Sharp: Foliage (2012) 45’

Fragment de Foliage (2012), Elliott Sharp
Gareth Davis, clarinet baix


Tom Philips: Ornamentik (1968) 11'
Anthony Braxton: No. 322 18'
Anthony Braxton: Composition No. 50 8'
Ben Patterson: Duet for Voice and a String Instrument (1961) 12'
Ben Patterson: Ants (1960) 8'


Apartment House

Frank Gratkowski, saxofon
Anton Lukoszevieze, violoncel
Philip Thomas, piano


Més info i compra d'entrades aquí.
Apartment House


Notes


Gareth Davis i Elliot Sharp

Gareth Davis, virtuós del clarinet baix, presenta Foliage, de Elliot Sharp, un dels músics més importants de l'escena  experimental de Nova York. Nascut a Ohio el 1961 i format com antropòleg a la Cornell University i com a compositor i etnomusicòleg a la Buffalo University amb Morton Feldman, Lejaren Hiller i Charles Keil, l’activitat d’Elliot Sharp dins l’escena de la improvisació i experimentació lliure del downtown de Nova York l’ha consolidat com un dels músics nord-americans de referència actualment. La seva música l’interpreta regularment el Kronos Quartet, Flux Quartet, Zeitkratzer, Ensemble Modern o Continuum, entre d’altres. Com a intèrpret treballa amb músics com Frances-Marie Uitti, Zeena Parkins, Eric Mingus, David Torn o Hubert Sumlin.

Presenta la seva música regularment a The Cave de John Zorn a Nova York i al Cafe Oto de Londres. Ha estat convidat a la Biennal de Venècia el 2003, el 2006 i el 2012.

Entrevista a Elliot Sharp a la Biennal de Venècia (2012)



Foliage és una partitura gràfica concebuda tant per a ser una instal·lació sonora com una peça oberta de concert, art visual o instruccions de generació sonora. Basada en una sèrie de 80 risografies sense ordre predeterminat, on la notació musical s'ha distorsionat i explotat gràficament fins a crear l'equivalent gràfic dels processos de distorsió i transformació electroacústica, la distinció entre improvisació i estructura, font i resultat, forma i funció es difumina.


Elliot Sharp: Foliage (2012) al Frontiers Festival 2014



Apartment House

Apartment House, grup britànic capdavanter de l'escena experimental i d'avantguarda, proposa tancar el Sampler Sèries amb cinc punts de referència del repertori experimental.
Ornamentik, de l'artista i cofundador de la Scratch Orchestra Tom Philips, autor del work in progress Humument, proposa des d'unes instruccions gràfiques un repte a partir del xoc entre sustain i ornamentació:

Partitura d'Ornamentik (1968), de Tom Philips



La música del compositor afroamericà Anthony Braxton beu de fonts tan diverses com el free jazz, l'avantguarda o la música experimental. Involucrat a Chicago durant els 60 amb l'Associaction for the Advancement of Creative Musicians ‑brou de cultiu de la improvisació lliure i del cooperativisme musical‑, la seva música passa pel trànsit i la improvisació intuïtiva.

Entrevista a Anthony Braxton a la Biennal de Venècia (2012)





 Ben Patterson, un dels fundadors del Fluxus a Alemanya, representa la idea d'acció com a composició. En aquest cas, amb dues partitures gràfiques: Duo, una elaboració fluxus de possibilitats vocals i Ants, escrita a partir de fotografies de formigues escampades sobre el paper.


Ben Patterson, Paper Piece (1962)


© Jordi Alomar



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada