20:30 hores
Mercat de Les Flors - Sala Pina Bausch
https://www.mercatflors.cat/
Barcelona
7€
Compra les entrades aquí
Programa
Serge Vuille: Ouverture in white (2016)*
Larry Polansky: Ensembles of Note (1998)**
Bernhard Lang: DW16 Songbook (2004)**
*Estrena absoluta
**Estrena nacional
Intèrprets
We Spoke pren el nom de la fusió entre we speak (parlem) i bespoke (fet a mida), i explora els diferents llenguatges de la música contemporània. Cada producció del grup es focalitza en una temàtica particular, a la qual s’apropa tant des de la dimensió musical com des de la posada en escena.
We Spoke col·labora amb compositors, artistes visuals, escenògrafs, actors i coreògrafs com Fritz Hauser, Bernhard Lang, Mark Knoop, Martin Creed, Anne Sylvie Henchoz o Mica Levi.
Actualment, We Spoke és conjunt resident al Café-Théâtre Le Bourg de Lausanne.
We Spoke són:
Juliet Fraser, veu · Laurent Estoppey, saxo · Mark Knoop, teclats · Serge Vuille, percussió
Núria Guiu, dansa
Es gradua a l’Institut del Teatre de Barcelona i entra a formar part de la companyia jove ITDANSA. Posteriorment, treballa com a ballarina/intèrpret amb diferents companyies com Gisele Vienne (FR), Batsheva Dance Company i el projecte Kamuyot (IS), La Veronal (SP), Carte Blanche Dance Company (NO), Jasmin Vardimon (UK) i Kobalt Works (BE), entre d’altres. Com a coreògrafa, crea La muda, peça comissionada per la Companyia Nacional de Dansa Contemporània de Noruega; Login, presentat al Festival Salmon de Barcelona 2014, i el seu treball més recent, Portal, un solo estrenat a l’Oktoberdans Festival de Noruega el 2014 i més tard estrenat a Barcelona a la Sala Hiroshima, on va ser artista convidada durant el 2015. Va ser coreògrafa resident a La Caldera el 2015.
Manuel Rodríguez, dansa
Nascut a Úbeda (Jaen), estudia ballet clàssic i dansa contemporània al Conservatori Professional de Dansa Luis del Rio de Còrdova i al Real Conservatorio Profesional de Danza Mariemma de Madrid, i també arts plàstiques a l’Escola d’Art N.10 de Madrid. De forma autodidacta, desenvolupa la seva activitat artística passant per disciplines com la fotografia, el vídeo i l’street art que aporten una visió particular en la seva manera d’enfocar les arts escèniques. Algunes de les seves creacions han estat guardonades amb importants premis i en concursos internacionals. Ha col·laborat amb diverses companyies i coreògrafs, com ara Carmen Werner, Sharon Fridman, Asier Zabaleta, Taiat Dansa, James Thierreé i Marcos Morau, amb qui continua com intèrpret a la companyia La Veronal. Recentment, amb Screensaver en la seva versió curta, ha obtingut el primer premi al Gdansk International Solo Dance Contest 2014 de Polònia.
THE CUT AS THE BEA(S)T
Notes al programa per Jordi Alomar
William S. Burroughs: The Cut Ups (1966)
De fet, la producció de Martin Arnold –com Passage à l’acte (1993) o Pièce touchée (1989)–, partint d’una memòria col·lectiva nodrida per la imatgeria del cinema comercial, se centra en la indagació del cos humà en moviment (kinēsis) a partir de la repetició al límit de fragments nimis, expandint una seqüència de pocs segons en un film complet. La repetició exerceix així un efecte amplificador i fa palesa l’afirmació de Hume que “la repetició no provoca cap canvi en l’objecte sinó en l’observador”. Així doncs, la repetició trenca el pathos de la linealitat a partir d’un procés de desconstrucció que passa de la ironia i la transgressió a la descoberta gradual de tot allò opressiu i subjacent, ocult en la banalitat més ordinària. Es redefineix, així, el material presentat i també l’autor-subjecte: ja no és un demiürg sinó un discjòquei o videojòquei, un responsable de l’ús de materials d’arxiu i de les seves potencialitats i febleses (la possibilitat de ser transmutats, de ser objectes de memòria o subjectes de l’oblit, com fa palesa la música de Philip Jeck, un referent per a Lang i tota una generació de creadors experimentals).
La potencialitat de la tècnica compositiva d’Arnold ha servit de referència a diferents compositors i creadors que han efectuat una transcripció “transmèdia” dels seus procediments i plantejaments. Això és particularment palpable en el món de la dansa, on coreògrafs com Xavier Le Roy amb Giszelle, Willi Dorner, Christine Gaigg o Albert Quesada amb Wagner & Ligeti han partit de la base conceptual de la kinēsis d’Arnold.
Watchtower, un “poema d’amor” amb Ophelia i un viatge psicotròpic amb LSD a Burning Sister. Cada una d’aquestes músiques està tamisada i fragmentada per un procés maquinal de descomposició del que en resulten, en paraules de l’autor, “batecs malmesos [...] fragments d’un mirall trencat que reflecteixen l’original en la seva multiplicitat”.
A Ouverture in White Serge Vuille planteja un disparador de l’escolta en forma de preludi. Amb aquesta proposta, els quatre músics comparteixen i manipulen un teclat amb l’objectiu de fer una redefinició del context d’escolta. A partir del treball amb les rugositats i densitats del soroll blanc, Vuille suggereix diferents escenes sonores des de les quals dóna forma a l’actitud d’escolta cultual pròpia de la institució-concert i de les músiques que s’hi presenten. Ouverture in White és el revelatge en negatiu de Noisy Interval, obra anterior en la qual Vuille proposa “activar l’oïda” després d’un concert silenciós i d’escolta molt exigent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada